אם אתם עומדים בפני בדיקה במכונת אמת, אתם בוודאי רוצים לדעת איך לעבור פוליגרף בצורה נכונה, כזאת שתספק את התוצאות הנדרשות מבחינתכם. המציאות מראה שכל אדם חושש לפני ביצוע בדיקת פוליגרף, בין אם הוא מתכוון לומר דברי אמת ובין אם שקר.

זוהי הסיבה שמצאנו לנכון לנסות לסייע לכם עם מידע חשוב שיכווין אתכם לקראת הבדיקה ויפחית את מפלס החרדה שלכם, מה שלעצמו עוזר מאוד במעבר הבדיקה.

מה זה אומר לעבור פוליגרף, כיצד מכשיר הפוליגרף מבצע את הבדיקה, מה יכול לעזור לנבדק לעבור פוליגרף בהצלחה ומה עוד חשוב לדעת בנושא? קראו את השורות הבאות ותקבלו את כל התשובות.

 

איך לעבור פוליגרף – מדריך מפורט לנבדקים

✔️ כל המידע על בדיקה בפוליגרף ויכולת הנבדק להשפיע על התוצאה

✔️ השינויים הפיזיולוגיים במהלך בדיקת פוליגרף ואיך להתכונן

✔️ מהו הסיכוי של דוברי אמת לעבור פוליגרף – לעומת של דוברי שקר

✔️ צרו קשר להצעת מחיר עבור בדיקת פוליגרף חייגו >>

טלפון 055-9704269

 

איך לעבור פוליגרף
איך לעבור פוליגרף? מדריך לנבדקים במכונת אמת כולל טיפים להצלחה בבדיקה במכונת אמת

 

 

איך עובד פוליגרף וכיצד הוא קובע שאדם דיבר אמת?

על מנת לדעת איך לעבור פוליגרף, חשוב קודם כל לדעת כיצד בדיוק פועל מכשיר הפוליגרף. ובכן, בדיקת פוליגרף הינה בדיקה אובייקטיבית שמודדת שינויים פיזיולוגיים שמתרחשים בצורה בלתי רצונית בגופנו בעת אמירת שקר. שינויים אלו כוללים תנודות בלחץ הדם, קצב הנשימה, מוליכות חשמלית של העור (הזעה) ועוד.

המכשיר מנטר את המדדים הללו בעת הבדיקה ופולט נתונים שמראים את השינויים, שמפוענחים ע"י הבודק.

איך מחליטים האם נבדק עבר פוליגרף ואכן דיבר אמת? כאשר תוצאות הבדיקה מראות כי השינויים הפיזיולוגיים שנבדקים אינם מובהקים בעת מענה על השאלות הרלוונטיות לעומת מצב הבסיס, שאותו קובעים על ידי שאלות סרק או שאלות השוואה, הרי שהנבדק נקבע כדובר אמת וייכתב בסיכום חוות הדעת של הבודק כי "אין ראיות לכך שהנבדק הוציא מפיו דברי שקר".

 

מתי הנבדק ייחשב כמי שלא עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה?

כאמור, לפני ביצוע בדיקת פוליגרף נשאל הנבדק שאלות רבות שנועדו להוות את קו הבסיס לדברי אמת (למשל, "זה נכון ששמך חיים?"), או שקר (הבודק מבקש מהנבדק לשקר בכוונה).

המטרה היא, בין היתר, לייצר לחץ רגעי שנובע עקב מענה על שאלות שאמורות לגרום לו לחוסר נוחות (כגון, "האם אי פעם עשית מעשה אסור?"). באופן זה הבודק יכול לדעת מראש מהם דפוסי השינויים של הנבדק במקרים השונים ואותם הוא משווה עם הממצאים המתקבלים לאורך הבדיקה.

אז מתי נבדק ייחשב כמי שלא עבר פוליגרף בהצלחה? כאשר דפוס השינויים שנרשם ופוענח על ידי המכונה והבודק מתאים לאמירת דבר שקר.

בנוסף, יש להיות מודעים לכך כי קיים גם מצב ביניים שבו האדם לא עבר את בדיקת הפוליגרף בהצלחה, אך במקביל גם לא נמצא דובר שקר. מקרה זה מכונה בשם "תוצאות ללא ממצאים", בו הבודק קובע כי בדיקת הפוליגרף אינה עקבית או חד משמעית ולכן לא ניתן להסיק לפי השינויים הפיזיולוגיים האם מדובר בדברי אמת או שקר.

מצב שכזה עשוי לרצות את מזמין הבדיקה, אך במקרים אחרים הוא בהחלט מהווה עילה מספקת להזמנת ביצוע בדיקה חוזרת.

 

איך לעבור פוליגרף? – המקרה של דוברי אמת

כל מי שמתכוון לומר אך ורק דברי אמת בבדיקה ורוצה לדעת כיצד לצאת דובר אמת בפוליגרף ולא לחשוש, יכול להיות רגוע באופן כמעט ודאי.

מאחר ונאמרים דברי אמת, השינויים הפיזיולוגיים הבלתי רצוניים בתגובה לשאלות שיובאו בפני הנבדק אינם אמורים להיות דומים בעוצמתם לכאלו שמתקבלים בזמן שקר, אלא אם הנבדק אינו בטוח ב- 100% במה שהוא יודע או אומר.

כל שאלה שנשאלת בבדיקת פוליגרף חייבת להגיע לידי הנבדק מראש לפני הבדיקה, לכן יש לו זמן להכין "שיעורי בית" ולענות תשובות שלגביהן הוא בטוח.

מעבר לכך, ישנה התנהלות שיכולה לסייע לעבור בהצלחה את הבדיקה:

✔️ להיות רגועים ככל שניתן למרות שמדובר בבדיקה מעט מלחיצה גם עבור מי שמתכוון לומר רק דברי אמת, חשוב לנסות ולהיות כמה שיותר רגועים לבדיקה.

הגעה במצב רגוע לבדיקה מסייעת למעבר שלה ולכן כדאי לתרגל זאת וגם לישון שנת לילה טובה של לפחות 6 שעות בלילה שלפני.

✔️ לדווח על נטילת תרופות – לקחתם כדור נגד כאב ראש לפני הבדיקה? דווחו על כך מראש, קל וחומר כאשר מדובר בתרופות אחרות כגון כאלו להורדת לחץ דם, הרגעה, נוגדות חרדה ודיכאון וכו'.

✔️ מותר לדחות בדיקה – בדיקת פוליגרף צריכה להתבצע כאשר אינכם סובלים ממצוקה נפשית קשה, עומס משימות ומטלות באותו היום או בעיה פיזית כגון מחלה (גם אם מדובר בהתקררות קלה).

במקרים שכאלו בקשו לדחות את הבדיקה והגיעו אליה כשאתם בריאים ומשוחררים ככל שניתן מדאגות ומטלות שונות.

עוד היבט חשוב בכל הקשור לשאלה איך לעבור פוליגרף הוא להגיע לבושים לבדיקה בלבוש שמתאים למזג האוויר, על מנת שהדבר לא ישפיע על מדדי הבדיקה שלכם בשל הזעה מרובה או קור עז שתחושו.

 

איך לעבור פוליגרף כאשר מתכוונים לשקר?

עוד נושא שמעניין רבים הוא איך לעבור פוליגרף בהצלחה כאשר מעוניינים לומר דברי שקר, אך בכל זאת לצאת כדוברי אמת. במילים אחרות, איך לרמות פוליגרף כדי לעבור את הבדיקה?

הנה כמה טיפים שיכולים לסייע לכם לעבור את בדיקת הפוליגרף כשאתם לא מתכוונים להגיד דברי אמת:

#1 שימוש בתרופות – אלו יכולות להיות תרופות להורדת לחץ דם, תרופות הרגעה ועוד. ההיגיון שעומד מאחורי השימוש בתרופות שכאלה הוא הפחתת השינויים במדדים הפיזיולוגיים כתגובה לשקר, שכן הם מעוכבים על ידי התרופות.

#2 שתיית אלכוהול – צריכה מדודה של אלכוהול יכולה להוריד לחץ דם ולהרגיע ולכן כביכול יכולה להשפיע אף היא על תוצאות הבדיקה.

#3 תזוזות במהלך הבדיקה – את הבדיקה אמורים לבצע בצורה נינוחה וללא תנועה. תזוזות יתר משבשות את התוצאות של מכשיר הפוליגרף.

#4 יצירת כאב בזמן מענה לתשובות – למשל באמצעות צביטת היד או הצבת נעץ בסוליית הנעל, מה שגם כן יכול להשפיע על המדדים.

האם מי שמבצע את הפעולות הללו אכן יכול להגיד דברי שקר אך לחמוק מהרדאר של המכונה והבודק? התשובה היא שלא.

אומנם ייתכן כי קיים אחוז כלשהו באוכלוסייה שמסוגל לשמור על רוגע מוחלט בעת אמירת דבר שקר, כך שהשינויים הפיזיולוגיים לא יהיו גדולים ויבלבלו גם את הבודקים המקצועיים והוותיקים ביותר, אך רוב רובה של האוכלוסייה אינה בעלת כוחות על שכאלו.

למעשה, כל ניסיון ביצוע של אחת או יותר מהשיטות שתוארו לעיל, אמור להיקלט על ידי הבודק די בקלות. כאשר בודק שם לב שמשהו אינו כשורה, הוא יפסול את הבדיקה מייד.

 

איך לעבור פוליגרף
מי שדובר אמת ושואל את עצמו איך לעבור פוליגרף – יכול להיות רגוע כיוון שהפוליגרף יזהה בקלות את המדדים הפיזיים שיעידו על כך

 

עוד טיפים שיעזרו לכם לעבור בדיקת פוליגרף

התשובה לשאלה מה אפשר לעשות כדי לעבור בהצלחה בדיקת פוליגרף כוללת עוד כמה טיפים שיכולים לעזור לכם:

  • שיתוף פעולה – שתפו פעולה עם הבודק, אל תהיו לוחמניים מולו ועקבו אחר ההנחיות. דרשו גם לקבל את השאלות לבדיקה מראש ואם הבודק לא משתף איתכם פעולה, דעו כי הדבר אינו תקין.
  • ענו על השאלות לעניין – כאשר תשאלו מומחים בתחום איך לעבור פוליגרף בהצלחה, הם מייד יאמרו לכם שלא מומלץ ללכת סחור סחור בתשובותיכם. הדבר ילחיץ אתכם ותתגלו כדוברי שקר, גם אם אתם בפועל דוברי אמת. לכן היו ממוקדים וענו על השאלות לעניין, גם אם מדובר בבדיקה רגישה עבורכם, למשל כזאת שהוזמנה בגלל חשד לבגידה או נושאים אישיים אחרים.
  • לדעת מראש את התוצאה – מאחר ואת השאלות לבדיקה אתם אמורים לקבל מראש, תוכלו להתכונן לבדיקה גם על ידי בדיקת פוליגרף פרטית ודיסקרטית שתבצעו לפני הבדיקה הרשמית. הפיענוח של הבדיקה יועבר רק אליכם ותוכלו לראות באילו שאלות נפלתם והתגליתם כדוברי שקר.

 

איך לעבור פוליגרף מבלי לקרוע את הכיס וכמה זה עולה

כפי שבוודאי הבנתם, לחץ ומתח מרובים עלולים להשפיע על בדיקת הפוליגרף שלכם, כך שאין שום סיבה שגם נושא העלויות של הבדיקה המקדימה שתירצו לבצע, יכניס אתכם ללחץ עוד יותר.

אז איך עוברים בדיקת פוליגרף מבלי לשלם עליה יותר מדי? הדרך הטובה ביותר היא להסתייע באתר פוליגרף פרו, דרכו תוכלו לקבל הצעות מחיר ממכוני פוליגרף מקצועיים ומובילים בארץ ולבצע השוואת מחירים ביניהם.

לסיכומו של דבר, יש כל מידי דרכים לעבור בדיקת פוליגרף, אך הדבר תלוי קודם כל בהתנהלות שלכם.

במידה ומתעורר בכם ספק, צרו קשר עם מכון פוליגרף פרטי שאינו קשור למקרה המדובר וקבלו טיפים נוספים מאת הבודקים עצמם לגבי איך לעבור בהצלחה בדיקת פוליגרף.