הכנה לקראת בדיקת פוליגרף היא דבר חשוב, משום שמשתמשים במכשיר זה עבור צמתים מאוד משמעותיים בחיים, כגון הליך קבלה לעבודה, יחסי זוגיות, תביעת ביטוח ועוד, הכנה טובה תסייע לכם לעבור את הבדיקה בהצלחה ובמילים אחרות, להגדיל את הסיכוי לכך שתצאו דוברי אמת. 

איך מתכוננים לבדיקת פוליגרף? על כך נרחיב בשורות שלפניכם.

 

הכנה לבדיקת פוליגרף
הכנה לבדיקת פוליגרף – מה שואלים, איך מתכוננים, איך לעבור בדיקת פוליגרף בהצלחה

 

 

כיצד מתבצעת בדיקת פוליגרף?

עוד לפני שנפרט בפניכם לגבי החשיבות של הכנות מקדימות לבדיקת פוליגרף וכיצד הן מתבצעות, חשוב כי תבינו כיצד בדיוק מתבצע תהליך הבדיקה עצמו.

מדובר בבדיקה שעוקבת אחר שינויים במדדים פיזיולוגיים שונים בגופינו, שעליהם אין לנו שליטה. המדדים כוללים שינויים בלחץ הדם, שינויים במוליכות החשמלית של העור ועוד, כתלות בסוג המכונה.

במהלך הבדיקה הבוחן שואל שאלות את הנבדק, שאמור להשיב עליהן בקצרה ככל שניתן (עדיף בתשובות של "כן" או "לא" בלבד). הבדיקה נמשכת עד שעה וחצי.

האם צריך להתכונן לבדיקת פוליגרף? על פניו אולי נראה שהכנה אינה נדרשת, שכן אדם לא באמת יכול לשלוט על לחץ הדם או מידת ההזעה שלו בעת דברי שקר, ובכל מקרה בוחן מקצועי יכול להעלות על כך מייד,

אך מייד תגלו עד כמה הכנה לקראת בדיקת פוליגרף היא כן דבר חשוב ויכולה להטות את הכף לכאן או לכאן.

 

הכנה לקראת בדיקת פוליגרף – מדוע זה חשוב?

הכנה לבדיקת פוליגרף היא דבר חשוב, בשל העבודה שהבדיקה מדייקת בין 75 ל- 98 אחוזים מהמקרים ובמילים אחרות – קיים סיכוי כלשהו לטעויות.

הסיכוי לטעות יכול לנבוע מבעיות במכשיר עצמו, טעות של הבוחן – אך גם במה שקשור לנבדק עצמו.

הכנה לפוליגרף נועדה למנוע את המצבים הבאים:

✔️ אמת שאובחנה כשקר – גם אם אתם דוברים אמת לאמיתה, ייתכן שהבדיקה תמצא כי דבריכם היו שקר.

✔️ שקר שאובחן כאמת – גם מקרה שכזה יכול להתרחש ואז המכונה אינה מצליחה לעלות על דברי השקר של הנבדק.

✔️ פסילת הבדיקה – במידה ולא בוצעה הכנה לנבדק על פי כל הנהלים הנדרשים, היא נפסלת ללא קשר לתוצאותיה.

 

הכנה לבדיקת פוליגרף – לדעת מראש כיצד הבדיקה תתנהל

התשובה לשאלה איך לעבור בדיקת פוליגרף בהצלחה טמונה במספר דברים מרכזיים:

📌 בקשו לעבור על השאלות לפני תחילת הבדיקה – בדיקת פוליגרף חייבת להתבצע על פי תהליך מסודר וקבוע מראש. חלק מהליך זה כולל את הצגת השאלות בפניכם לפני הבדיקה, והחלטה הדדית על כל השאלות שיישאלו במהלכה. במקרים מסוימים ניתן לקבל את השאלות מראש עד 24 שעות לפני הבדיקה.

📌 הכנה לשאלות שיהיו בבדיקת הפוליגרף תרגלו ככל שניתן את המענה לשאלות שעליהן תישאלו. ככל שתתרגלו יותר, ממש כמו מבחן, כך הגוף שלכם יגיב בעוצמה פחותה ותוכלו לעבור את הבדיקה בשלום.

📌 להיות מודעים לעובדות – חוסר וודאות או חוסר ביטחון במתן תשובות בבדיקת הפוליגרף עשוי לגרום לשינויים פיזיולוגיים בלתי רצויים, שיכולים להיתפס על ידי מכונת האמת בתור שקר. מסיבה זו, חשוב מאוד להבין את התמונה במלואה ולהיות החלטיים באשר לתשובות אותן עומדים למסור.

בנוסף, חשוב מאוד כי תעבדו על המצב המנטלי שלכם ותגיעו לבדיקה רגועים ככל שניתן.

 

הכנה לפוליגרף – מי יכול לסייע לנבדקים בפוליגרף?

את ההכנות המרכזיות שהוזכרו לעיל ניתן לבצע באופן עצמאי, לאחר קבלת השאלות של הבדיקה, אך מומלץ מאוד להסתייע באנשי מקצוע לטובת העניין וזאת ככל שהבדיקה הינה הרת גורל יותר עבורכם.

אנשי המקצוע שיכולים להסביר לכם כיצד לעבור פוליגרף בהצלחה, כוללים נותני שירות בתחום הפוליגרף, שיסייעו לכם להבין יותר טוב את הבדיקה והחוקים הקשורים אליה, אנשי בריאות הנפש ומטפלים שונים.

מומחים מקצועיים כאלה, יעזרו לכם להירגע ולהגיע לבדיקה נינוחים ככל שניתן וכמו כן, עורכי דין שיעזרו לכם לבחור את התשובות המתאימות ביותר לשאלות ויסבירו לכם לעומק כיצד להתמודד עם נושאים שיכולים לגרום לכם לחוסר ביטחון.

 

שיטות נוספות להצלחה בפוליגרף

שאר ההכנות שמסייעות לעבור בדיקת פוליגרף בהצלחה תלויות במצב אליו תגיעו אליה. קיימות כמה שיטות להתכונן לבדיקת פוליגרף בהקשר הזה:

  • פנו לעצמכם את היום – אל תקבעו שום דבר משמעותי או חשוב נוסף ליום הבדיקה. כל מחשבה על דברים נוספים במהלך הבדיקה יכולה ליצור שינויים פיזיולוגיים בלתי רצוניים ולהשפיע על התוצאות.
  • הקפידו על שינה מספקת – הכנה לקראת בדיקת פוליגרף שמטרתה להצליח לעבור את הבדיקה, חייבת לכלול גם שנת לילה של לפחות 6 שעות לפני כן. הדבר יגרום לגופכם להגיע נינוח ורגוע יותר לבדיקה.
  • הגיעו רגועים במידה ואתם סובלים מסערת רגשות כלשהי בסמוך לבדיקה, בקשו לדחות אותה למועד אחר. זכרו, כל מחשבה לא רצויה על דבר מה שמסעיר אתכם עשויה לגרום לכם לצאת דוברי שקר, גם אם אתם דוברי אמת.
  • אל תגיעו חולים – בעת מחלה הגוף מגיב מעט שונה מאשר בשגרה. אם אתם חולים או מקוררים ביום הבדיקה, בקשו לדחות אותה למועד אחר.
  • נטילת תרופות – ישנם כל מיני מומחים מטעם עצמם שטוענים כי לקיחת תרופות להורדת לחץ דם, תרופות נוגדות הזעה או תרופות נוגדות חרדה יכולה לסייע במעבר בהצלחה של בדיקת פוליגרף. בפועל, כל הבדיקות מתחילות בכיול המערכת למצב ההתחלתי כך שנטילת תרופות לא רק שספק אם תסייע לכם, אלא אף עשויה להחשיד ולהביא לפסילת הבדיקה. על כן דווחו על כל התרופות שאתם נוטלים עוד לפני הבדיקה.

האם אפשר להתכונן לבדיקת פוליגרף בהיבט נוסף? כן, למשל תוך התייחסות למזג האוויר באותו היום ובחירת לבוש מתאים שימנע מצוקה פיזית בשל תחושות חום או קור.

 

הכנה לקראת בדיקת פוליגרף – המלצות נוספות שיכולות לעזור

עוד המלצות לגבי איך עוברים פוליגרף, קשורות להתנהלות שלכם בבדיקה עצמה. מה יכול לעזור לנבדק לעבור בדיקת פוליגרף בהקשר הזה?

ראשית כל, הגיעו מוקדם יותר לבדיקה וזאת על מנת להימנע מאיחורים, עיכובים, חניה במקום מרוחק וכו', מה שישפיע על מפלס החרדה והלחץ שלכם.

בבדיקה עצמה עליכם להתנהל באופן הבא:

📌 אל תסתירו מידע – עליכם לענות על כל השאלות עליהן הסכמתם מראש ולהיות גלויים עם הבוחן באשר לתרופות שנטלתם באותו היום ומצבכם הרפואי.

📌 היו כנים – חשוב מאוד לענות על התשובות בצורה כנה ככל שניתן. זכרו כי מכונת הפוליגרף עוקבת אחר מדדי גוף שעליהם אין לכם שליטה ולא ניתן להתנגד להתרחשותם.

📌 הימנעו מתזוזות – תזוזות של הגוף מעלות בצורה קלה את לחץ הדם ורמת ההזעה, מה שיכול להשפיע על תוצאות הבדיקה ולהביא לפסילתה על ידי הבוחן.

📌 אל תחשבו יותר מדי – אם התכוננתם היטב לבדיקה וחזרתם שוב ושוב על המענה לשאלות שאותן אתם יודעים מראש, אין מה לחשוב יותר מדי. פשוט ענו בצורה מהירה, קצרה וברורה.

 

עדיין חוששים? עברו בדיקת פוליגרף מקדימה

כעת כשאתם יודעים את כל מה שצריך לגבי הכנה לקראת בדיקת פוליגרף, מה ניתן לבצע באופן עצמאי, עם מי אפשר להיוועץ וכיצד יש להתנהל במהלך הבדיקה על מנת לעבור אותה בהצלחה, אתם אמורים להיות הרבה יותר רגועים.

במידה ואתם עדיין חוששים, ישנה אפשרות לעבור בדיקת פוליגרף מקדימה ובלתי תלויה ולבדוק מראש מה תוצאותיה.

הכנה שכזו הינה פרטית ודיסקרטית, התוצאות אינן מועברות לשום גורם אחר, ניתן לבצע את הבדיקה במכון או בבית והיא מהווה מנבא מצוין לתוצאות הבדיקה הרשמית שתעברו.

מי שעובר את הבדיקה המקדימה, סביר להניח שיעבור גם את הבדיקה הרשמית. מי שנכשל בבדיקה המקדימה, יכול "לעבוד" טוב יותר על תשובותיו והתנהלותו בבדיקה, על מנת לשפר את סיכויי ההצלחה –

או לחלופין, לסרב לעבור את הבדיקה הרשמית מראש. אנחנו טוענים כי התשובה לשאלה איך עוברים פוליגרף היא אחת ויחידה: בחוכמה ובהתנהלות נכונה מראש, ללא סיכונים מיותרים.

 

מחיר בדיקת פוליגרף פרטית – כמה עולה?

רוצים לעבור בדיקת פוליגרף מקדימה במסגרת ההכנות שלכם לבדיקה הרשמית? מצוין, אך רצוי שתכירו את העלויות של העניין.

כמה אמורה לעלות בדיקה כזאת? ובכן, הדבר תלוי במורכבות המקרה, האם מדובר בבדיקה שגרתית עם שאלות פשוטות יחסית (כמו בדיקת הכנה לקבלה לעבודה) או כזאת עם שאלות מורכבות שקשורות לחקירה פלילית, הליכי פשיטת רגל וכו'. על פי רוב, בדיקות שמבוצעות בבית הלקוח הינן יקרות יותר אך כל מקרה לגופו.

בנוסף, יש לתת את הדעת לגבי המקצועיות של מכון הפוליגרף – כמובן שמכונים ברמה גבוהה יהיו יקרים יותר, אך מאחר וחשובה הכנה מקדימה מדויקת ככל שניתן, אין להתפשר אלא לבחור בטובים ביותר, כך שתוכלו לדעת מראש את סיכויי ההצלחה שלכם אל מול הבדיקה הרשמית.

בפוליגרף פרו תוכלו לקבל הצעות מחיר ממכוני הפוליגרף המובילים בישראל, לערוך השוואה ביניהם ולבחור במכון שהכי מתאים להעדפות ולתקציב שלכם.